خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 17 آذرماه 1402

یکی از جهادهای امروز حضور پای صندوق‌های رأی است

امام جمعه اصفهان یکی از جهادهای امروز حضور پای صندوق‌های رأی دانست وافزود: امیدواریم مردم انقلابی اصفهان در انتخابات پیش رو بیشترین میزان مشارکت را ثبت کنند.
 

یکی از جهادهای امروز حضور پای صندوق‌های رأی است

آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با بیان حدیثی از امیرالمومنین همگان را دعوت به تقوی  و عمل صالح کرد و گفت : تقوی مثل قلعه‌ای مستحکم است که شیطان نمی‌تواند نفود کند.
وی توفیق تقوی و ترک گناه را برای همگان درخواست کرد و ادامه داد: خوشا به حال مؤمنان، آنانکه در نماز حاشیه هستند، حرف لغو و بیهوده نمی‌زنند، مومن حق خدا را ادا می‌کند زکات می‌دهد، در امانت خیانت نمی‌کند و از نمازش مراقبت و محافظت می کند.
طباطبایی نژاد با سفارش به اقامه نماز اول وقت در مساجد اظهار داشت: اولین سوال روز قیامت از نماز است و بین مومن بودن و کافر شدن فقط تفاوت این است که نماز را اول وقت نخوانیم.
وی با تاکید بر ضرورت رونق مساجد گفت: نمازگزاران واقعی میراث و مالک فردوس هستند.
 نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه مشکلات غزه بخاطر این است که اطرف این کشور، کشورهای مطیع اسرائیل وجود دارد و مصر و اردن و لبنان و...مایل به مقاومت نیستند زیرا دست نشانده آمریکا و اسرائیل هستند، اظهار داشت: امیرمؤمنان‌می‌فرمایند می‌دانید زنده و مرده کیست؟ اگر تحت سلطه و مقهور غیرخدا باشید مرده‌اید و حیات وقتی است که آزاده باشید حتی اگر مرده باشید، مثل امام حسین ،چون زنده و پیروز است.
وی با اشاره به سکوت برخی حکام کشورهای عربی در برابر فجایع صهیونیست‎ها در فلسطین اشغالی، تاکید کرد: متاسفانه برغم فجایع و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی، حکومت‎های عربی نظاره‌‎گر نسل کشی و فجایع این رژیم در غزه هستند.
خطیب جمعه اصفهان ادامه داد: فلسطین متعلق به جهان اسلام است و باید جهان اسلام علیه رژیم غاصب صهیونیستی قیام کند، راه حل نجات قدس شریف و سرزمین فلسطین، مقاومت و ایستادگی مردم در برابر صهیونیست‎هاست.
وی با تاکید بر پرهیز از قضاوت کودکانه گفت:  نگوییم انقلاب برای ما چیکار کرد؟ بگوییم برای ما چه نکرد؟
خطیب جمعه اصفهان با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ما آرپی جی نداشتیم و تمام سعی آمریکا این بود که ما از کسی اسلحه نخریم، گفت: آمریکا الان سعی می‌کند که ما به کسی اسلحه نفروشیم.
طباطبایی نژاد اضافه کرد: گرانی ها را همه را به گردن دولت نیندازید، دولت یک منبع مالیات و یک منبع نفت دارد و غیر از این چیزی برای خرج کردن ندارد و نباید لیوان خالی را بینید.
وی ادامه داد: یکی از جهادهای امروز حضور پای صندوق‌های رأی است و ان شاالله به کوری چشم دشمنان رای اصفهان در کل کشور بالاتر است.
 

خطبه اول

picture name
picture name