جشنواره زکات شهرستان شهرضا

هر کار خوبی اگر به نیت خدا و خالص انجام شود صدقه است

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: از نظر شرعی " كُلُّ مَعروفٍ صَدَقةٌ " یعنی هر کار خوبی اگر به نیت خدا و خالص انجام شود صدقه است و در خصوص زکات نیز خداوند می فرماید افرادی که بخل می ورزند و زکات مال خود را نمی دهند فکر می کنند این برای آنها خیراست در حالی که این گونه نیست و طوق آتش به گردن آنها می شود.

هر کار خوبی اگر به نیت خدا و خالص انجام شود صدقه است

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در جشنواره زکات شهرستان شهرضا با اشاره به واقعه تروریستی کرمان و شهادت تعدادی از هم وطنان در این واقعه اظهار داشت: گرچه گروهک داعش مسئولیت این اقدام تروریستی را به عهده گرفته، اما در اصل آمریکا این کار را انجام داده است. 
وی افزود: امام(ره) با وجودی که بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستور به تعطیلی سفارت اسرائیل و ایجاد سفارت فلسطین را داد و پیش از انقلاب و حتی در نجف اشرف نیز سخنرانی کرده و فرمودند اگر مسلمانان هر کدام یک ظرف آب بریزند اسراییل از بین خواهد رفت، اما در عین حال فرمود هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه حضرت امام(ره)، تسخیر سفارت آمریکا را انقلاب دوم نامید گفت: آمریکا در هر نقطه ای قدم گذارده قدم آن نحس بوده است، لذا کمال انقلاب ما به این بود که این جنایتکار از کشور خارج شود.
آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر تقابل تاریخی جبهه حق و باطل تصریح کرد: در طول تاریخ دو خط انبیاء و اولیاء خدا و خط طاغوت بیشتر وجود نداشته و خداوند متعال نیز می فرماید" وَكَذَٰلِكَ جَعَلْنَا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيَاطِينَ الْإِنْسِ وَالْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَىٰ بَعْضٍ ".
وی اضافه کرد: خداوند این کار را انجام می دهد تا انسان ها را امتحان نماید، بنابراین این خط تمام نشدنی است و اگر فکر کنیم کوتاه بیاییم دنیای ما بهتر می شود این گونه نیست.
نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: تحلیل هایی وجود دارد که اظهار می کند اگر با آمریکا خوب شویم آنها با ما موافق می شوند در حالی که این برخلاف قرآن است و قرآن کریم در آیه 120 سوره مبارکه بقره می فرماید " وَلَن تَرۡضَىٰ عَنكَ ٱلۡيَهُودُ وَلَا ٱلنَّصَٰرَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمۡ " یعنی در هیچ زمان یهود و نصاری از مسلمین راضی نمی شوند، مگر این که از ملت آنها تبعیت کنید.
وی خاطر نشان کرد: در آیه دیگری خداوند می فرماید " إِنْ تَمْسَسْكُمْ حَسَنَةٌ تَسُؤْهُمْ وَإِنْ تُصِبْكُمْ سَيِّئَةٌ يَفْرَحُوا بِهَا " اگر کوچک ترین خیری به مسلمانان برسد آنها از آن نارحت می شوند، لذا اگر همه مردم غزه، یمن و لبنان نیز کشته شوند آنها خوشحال می شوند و قرآن کریم راه حل مواجه با این انسان ها را بیان کرده و فرموده " وَإِنْ تَصْبِرُوا وَتَتَّقُوا ".
آیت الله طباطبایی نژاد روحیه ایثار و شهادت طلبی مردم ایران را سبب مقاومت در برابر مستکبران عنوان کرد و ادامه داد: به دلیل شجاعت و دلیری جوانان ما، آمریکا و یا کشورهای اطراف جرأت جنگ با ما را ندارند و این همان روحیه ایثار و شهادتی است که امام حسین(ره) درباره آن می فرماید اگر بشر برای مردن خلق شده ، کشته شدن در راه خدا افضل است.
امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع زکات و اهمیت این فریضه الهی پرداخت و عنوان کرد: برخی سوال می کنند که آیا زکات مستحبی نیز وجود دارد، در بعضی موارد قرآن کریم زکات و صدقه را به جای یکدیگر بیان کرده، از جمله می فرماید " خُذْ مِنْ أَمْوالِهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَكِّيهِمْ بِها "، همه مفسرین بیان کرده اند اینجا صدقه به معنای زکات است.  
وی افزود: خداوند می فرماید ولیّ مسلمانان آن کسی است که ایمان به خدا دارد و در حال رکوع زکات می دهد، این در حالی است که انگشتر زکات ندارد، اما خداوند آن را زکات نامیده است، پس زکات مستحب نیز وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: از نظر شرعی " كُلُّ مَعروفٍ صَدَقةٌ " یعنی هر کار خوبی اگر به نیت خدا و خالص انجام شود صدقه است و در خصوص زکات نیز خداوند می فرماید افرادی که بخل می ورزند و زکات مال خود را نمی دهند فکر می کنند این برای آنها خیراست در حالی که این گونه نیست و طوق آتش به گردن آنها می شود.
وی هم چنین به موضوع انتخابات و طراحی دشمنان برای کمرنگ کردن مشارکت مردم پرداخت و افزود: بیشتر کارها و تهدیداتی که دشمن علیه ما انجام می دهد برای این است که مردم از حکومت جدا شوند زیرا اگر مردم از حکومت جدا شوند دشمن می تواند بر مردم مسلط شود.
آیت الله طباطبایی نژاد جدایی بین رهبران دینی و مردم را آرزوی دشمنان اسلام دانست و گفت: تا زمانی که مردم تحت پوشش رهبر الهی باشند دشمن نمی تواند آنها را از هم جدا کند، اما برخی نیز فریب می خورند و از همین رو است که خداوند می فرماید بسیاری از مردم تعقل نمی کنند یعنی فکر نمی کنند، لذا وظیفه ما این است که فرزندان، خانواده و اطرافیان خود را عالم به وضع موجود کنیم.
امام جمعه اصفهان با تاکید بر پیشرفت های کشور در حوزه های مختلف در طی 40 سال گذشته تصریح کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی در ایران تنها 7 هزار مگاوات برق تولید می شد، در حالی که اکنون این مقدار به 75 هزار مگاوات رسیده است. 
وی خاطر نشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی، گلوله آرپی جی نداشتیم و حتی برای خرید سلاح به برخی از کشورها رفتیم، اما آنها در پاسخ گفتند تا شوروی سابق اجازه ندهد نمی توانند سلاح بفروشند.
وی اضافه کرد: آمریکا در زمان جنگ از این می ترسید که ما از کشوری اسلحه خرید کنیم، اما اکنون از این می ترسد که ما به کشوری اسلحه بفروشیم و این برای ما عزت است ، لذا باید پای صندوق های رأی حاضر شد و این  فتوای همه علمای شیعه است و دنیا روی این رأی ها حساب می کند. 

picture name
picture name