خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه 13 تیر ماه 1399

دموکراسی در نظام اسلامی به بهترین شکل در حال اجراست

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: دموکراسی در نظام اسلامی به بهترین شکل در حال اجراست به گونه ای که حتی رهبر معظم انقلاب یک رای بیشتر ندارند.

 

دموکراسی در نظام اسلامی به بهترین شکل در حال اجراست

آیت الله طباطبائی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه اصفهان، اظهار کرد: انشاالله خداوند متعال به برکت ولادت مبارک امام رضا(ع) به همه ما توفیق توبه و بازگشت به سوی خودش را عنایت بفرماید.
وی افزود: یکی از مهم‌ترین صفات مؤمن حب فی‌الله و بغض فی‌الله است؛ در حقیقت مؤمن کسی است که خداوند و دوستان خداوند را دوست دارد و از دشمنان خداوند متعال بیزار است.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه شیطان همواره انسان را برای تبعیت از راه نادرست وسوسه می‌کند، گفت: یکی دیگر از صفات مؤمنان این است که محبت به خداوند و عشق به رسول‌الله را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنند. مؤمنان کسانی هستند که پدر، همسر، فرزند و خانواده خود را بر خداوند متعال مقدم نمی‌دارند.
ایشان اضافه کرد: بر اساس روایتی از امام صادق(ع) ایمان هیچ‌کس به خداوند خالص نیست مگر اینکه خداوند در نزد او از نفس، مال، خانواده‌اش و کل مردم محبوب تر باشد. باید علاقه خود به پروردگار را در عمل خود نشان دهیم؛ ترجیح امر خداوند متعال بر منافع مالی و مادی در این دنیا، یکی از شاخص‌های خلوص ایمان به خداوند است. مؤمنی که خداوند متعال را نه برای دنیا و نه برای آخرت دوست می‌دارد، خلوص نیت دارد.
خطیب جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم در خصوص حضرت امام رضا(ع)، ۱۴۰ سال پیش از تولد ایشان، اظهار کرد: بر اساس روایت پیامبر اکرم (ص)هیچ غم‌داری امام رضا (ع) را زیارت نمی‌کند مگر اینکه گرفتاری‌اش از بین برود. کسی‌که با زبان، استغفرالله بگوید اما به معنای واقعی کلمه از گناه خود پشیمان نباشد، تنها خودش را به تمسخر گرفته است.

دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران به بهترین شکل موجود در حال اجرا است

ایشان در ادامه با اشاره به نامه‌نگاری برخی افراد به رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کرد: امور جاری کشور به دست قوه مجریه است و تعیین رییس جمهوری به دست مردم است و رهبر نیز برای تعیین آن فقط یک رای دارد.
وی تاکید کرد : دموکراسی در جمهوری اسلامی ایران به بهترین شکل موجود در حال اجرا است و در تعیین رییس جمهور با نمایندگان مجلس همه حتی رهبر معظم انقلاب یک رای بیشتر ندارند.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در بیان نقد باید نیمه پر لیوان را هم دید، ادامه داد: همه دولت‌ها خدماتی ارایه کرده‌اند یا حداقل به خاطر رای آوردن و توجه مردم تلاش کرده‌اند جامعه را به خوبی مدیریت کنند ولی بالاخره مشکلاتی هم وجود دارد.
آیت الله طباطبائی نژاد تصریح کرد: دشمنی‌های دشمن را نباید فراموش کرد و حتی به گفته سران استکبار شدیدترین تحریم‌های تاریخ را نسبت به مردم ما اجرا کردند ولی با این حال امروز کشور با همه سختی‌ها و شیوع کرونایی که آمریکا را با مشکل مواجه کرده است، اداره می‌شود و مشکلی در مایحتاج اساسی مردم بوجود نیامده است.

دنیا شاهد موفقیت نفتکش‌های ایرانی در ارسال سوخت به ونزوئلا بود

وی در ادامه با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا در عزم ملت ایران در مبارزه با استکبار و ایستادگی در برابر دشمنان تأثیری ندارد، تاکید کرد: همان گونه که همه جهان شاهد بود برخلاف تحریم‌ها، کشتی حامل نفتکش‌های ایرانی بدون مشکل به ونزوئلا رفت و اکنون نیز پس از بازگشت موفقیت آمیز از این کشور مورد استقبال خادمان رضوی در سالروز ولادت ایشان قرار گرفته و به پرچم متبرک امام هشتم شیعیان مزین شد.
نماینده ولی فقیه در استان: تحریم‌های ظالمانه دشمنان از خوی پلید آنها سرچشمه می‌گیرد که برای آنها انسانیت و حقوق بشر ارزشی ندارد و برای رسیدن به اهداف پلید خود به هر شیوه ظالمانه و متحجرانه ای دست می‌زنند.

ضرورت پرداخت مالیات

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت پرداخت مالیات برای همه گفت: این روند در تمام دنیا معمول است چراکه فرار از پرداخت مالیات موجب تضعیف خدمت رسانی به مردم می‌شود و البته این امور باید با نهایت احترام و بدون توهین به افراد انجام شود.

دریافت مالیات باید مطابق اصول اسلامی و قانونی انجام شود

امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه دریافت مالیات باید مطابق اصول اسلامی و در شأن کشور اسلامی انجام شود، گفت: اینکه از فردی رقمی خاص از مالیات دریافت کنیم و وی مجبور به پرداخت برای زندان نرفتن باشد و در ادامه تازه بخواهیم به شکل دقیق مالیات وی را محاسبه کنیم اسلامی و قانونی نیست و باید اگر چنین اشتباهاتی در روند دریافت مالیات در کشور وجود دارد اصلاح شود.

اقدامات خوبی در شهر اصفهان انجام شده است

آیت الله طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز شهرداری‌ها و اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به خوبی می‌توانند فرهنگ یک کشور را نشان دهند، افزود: در شهری مثل اصفهان، انصافاً گردشگران از نظافت و خرمی اصفهان، لذت می‌برند.

وی ادامه داد: شهردار اصفهان، گزارشی ارائه داد. من هم تأیید می‌کنم که در این دو سه سال و این دوره شهرداری، اقدامات خوبی انجام شده، هم مساله مترو، پیشرفت خوبی داشته، هم سالن اجلاس و هم مرکز نمایشگاه اصفهان، سالن حسینی گلستان شهدا هم پیشرفت خوبی داشته است.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: در مورد نامگذاری این سالن، با شهردار صحبت کردم. سالن ساخته شده برای گلستان شهدا و تخت پولاد، سالن بسیار خوب و چندمنظوره ای است. این محل یک سالن آبرومند می‌خواست، نباید با یک حرف، زحمات نادیده گرفته شود.

وی تصریح کرد: من در زمان عقد قرارداد این پروژه بوده ام، قرار بود یک سوم هزینه‌ها را استانداری، یک سوم را بنیاد شهید و یک سوم را شهرداری بدهد، اما آن‌ها انجام ندادند، اگر شهرداری و شخص شهردار، حمایت نمی‌کرد، این پروژه می‌ماند و اجرا نمی‌شد.

وی اظهار داشت: هزینه‌های زیادی برای آزادسازی شد و من در جریان بعضی از آن‌ها هستم. بعضی ساختمان‌های جلوی پروژه با هزینه زیادی آزادسازی شد و شهردار منطقه ۶ هم در این زمینه، خوب عمل کرد.

 

picture name
picture name