دیدار مدیر شعب بانک تجارت استان اصفهان

بانک ها از سرمایه گذاران و تولید کنندگان واقعی حمایت کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه در جنگ اقتصادی هرکس گره ای را باز کند اجر جهاد در راه خدا را دارد، گفت: بانک ها در شرایط اقتصادی از سرمایه گذاران و تولید کنندگان واقعی حمایت کنند تا چرخه تولید تداوم داشته باشد.

بانک ها از سرمایه گذاران و تولید کنندگان واقعی حمایت کنند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیر شعب بانک تجارت استان اصفهان با بیان اینکه بانک ها از سرمایه گذاران و تولیدکنندگان واقعی حمایت کنند، اظهار داشت: متأسفانه برخی از افرادی که توان مالی مناسبی ندارند پس از دریافت وام ها و تسهیلات کلان، در بازپرداخت آن مشکل پیدا می کنند و پس از مدتی، فعالیت با بدهی فراوان، نیروهای خود را اخراج می کنند و چرخه تولید محصول آنان متوقف می شود.
وی افزود: بانک ها می توانند املاک و کارخانه هایی که بابت مطالبات معوق خود تصرف کرده اند را به فرد وام گیرنده اجاره دهند تا او بتواند به تولید خود ادامه دهد و اقساط تسهیلات خود را پرداخت نماید.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و بدون شک هر کس بتواند در این جنگ، کار مفیدی انجام دهد و گرهی را باز کند، ثواب جهاد در راه خدا و مقابله با دشمنان را دارد.
وی با اشاره به ضرورت گسترش فرهنگ قرض الحسنه عنوان کرد: نباید به فردی که هیچگونه توان مالی ندارد وامی پرداخت شود، این فرد نمی توان اقساط خود را پرداخت کند و بیش از پیش گرفتار می شود، در اینجا نهادهای حمایتی و دولت باید از افراد نیازمند حمایت کنند.
مدیر شعب بانک تجارت استان اصفهان در ادامه گفت: امسال 11 هزار میلیارد ریال در 6 ماهه گذشته تسهیلات در قالب تسهیلات ازدواج، خسارت سیل، ستاد دیه، بیماری های خاص، افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران، بهزیستی، نیروهای مسلح ، قوه قضائیه و آسیب دیدگان ناشی از کرونا پرداخت شده است.
جواد قاسمی موقر افزود: باتوجه به وجود تحریم ها و شرایط خاص اقتصادی حاصل از شیوع کرونا ویروس لازم است تا تسهیلات بیشتری پرداخت شود که این امر نیازمند وصول مطالبات و معوقات است.
وی گفت: برای پرداخت تسهیلات اهلیت وام گیرندگان بررسی می شود تا توان بازپرداخت تسهیلات را داشته باشند چراکه وثیقه برای بانک منفعتی ندارد و ما نیازمند بازگشت مطالبات و معوقات هستیم تا بتوانیم توان پرداخت تسهیلات خود را حفظ کرده و پول را در چرخه اقتصادی و کمک به تولید و صنعت کشور به کار بگیریم.  

 

picture name
picture name