مراسم تجلیل از فرزندان شاهد رتبه برتر کنکور سراسری

بسیاری از فرزندان شهدا و جانبازان بدون سهمیه رتبه‌های بسیار خوبی کسب کرده اند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: برخلاف کسانی که  فکر می‌کنند اگر فرزندان شهدا و جانبازان بدون سهمیه به جایی نمی‌رسیدند بسیاری از فرزندان شهدا و جانبازان بدون سهمیه رتبه‌های بسیار خوبی کسب کرده اند.

بسیاری از فرزندان شهدا و جانبازان بدون سهمیه رتبه‌های بسیار خوبی کسب کرده اند

مراسم ملی تجلیل از رتبه‌های زیر 100 کشوری بدون احتساب سهمیه در محل موزه شهدا اداره کل بنیاد شهید و امور ایثاگران استان اصفهان به صورت ویدیو کنفرانس به صورت سراسری برگزار شد.
آیت الله سید یوسف طباطبائی نژاد در آیین تجلیل از فرزندان شاهد رتبه‌های زیر 100 کنکور سراسری اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن کریم به مجاهدین در راه خدا و علما یک عنایت خاصی را فرمودند، بدون شک مجاهدین و علما درجات بالایی را در اجتماع دارند، مواد کره زمین از هزاران سال پیش همین مواد بوده و آنچه که باعث شده از این کره زمین استفاده و مردم دررفاه باشند از ناحیه علم و دانش و کشفیات است.
وی افزود: زمانی انسان نه روشنایی و نه غذای سالم داشت و بسیاری از انسان‌ها در مشکلات زندگی می‌کردند و اگر در رفاه امروزی هستند به دلیل علم و دانش است، اگر این علم مقرون با معنویت باشد کارهایی را انجام می‌دهند که مردم در رفاه باشند.
امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد: طبعا کارهایی که ضرر برای انسان دارد با معنویت منافات دارد و کسانی که با دین آشناییت دارند علمشان را در راه غلط به کار نمی‌برند.
وی تصریح کرد: فرزندان شهدا همانطور که پدرانشان قابل تقدیر هستند فرزندان آن‌ها نیز همان راه را طی می‌کنند، شهدا همواره فرزندان خود را سفارش به حمایت از دین و رهبری کرده و به اهمیت درس و علم توصیه کرده اند.
آیت‌الله طباطبائی نژاد بیان کرد: برخلاف کسانی که فکر می‌کنند اگر فرزندان شهدا و جانبازان بدون سهمیه به جایی نمی‌رسیدند بسیاری از فرزندان شهدا و جانبازان بدون سهمیه رتبه‌های بسیار خوبی کسب کرده اند.
وی گفت: سهمیه باعث شده که درجات بیشتری را به دست آورند و 2 نفر از این بزرگواران که یکی از آن‌ها از عزیزان اهل تسنن هستند در رشته هنر و سینما رتبه 57 کشوری و برادر دیگرمان در رشته ریاضی 77 کشوری را بدون سهمیه کسب کردند اما بعضی از جاهلان برای لطمه به فرزندان شهدا همیشه حرفها و اتهام می‌زنند که در پاسخ باید گفت، این‌ها هم پدرانشان و هم خودشان شعور بالایی داشته و دارند و امروز مبارزه با استکبار این است که از نظر علمی پیشرفت داشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اظهار داشت: کشوری که از نظر علمی عقب باشد از نظر سیاسی نیز عقب خواهد بود و این درک را فرزندان شهدا دارند و در مسیر پیشرفت علم باید در مسیر انقلاب و باعث افتخار جامعه اسلامی ما باشند.
وی تصریح کرد: اگر شما ملاحظه می‌کنید که الان غرب حاضر شده با ما مذاکره کند به دلیل پیشرفت علمی است، و این زمانی بود که ما غنی سازی 20 درصد تا 90 درصد را بدست آوردیم.
امام جمعه اصفهان بیان کرد: دشمن اگر از ما برتری نبیند با ما گفت و گو نمی‌کند، هر زمان ما برتر باشیم با ما صحبت می‌کنند.
وی گفت: در جنگ نیز همینگونه بود و از ابتدا از صدام به سازمان ملل شکایت کردیم که کسی گوش نداد؛ زمانی صحبت صلح صورت گرفت که خرمشهر را گرفتیم، تا برتری نبینند اسب خودشان را می‌تازانند، بنابراین اگر بخواهیم اسلام و انقلاب و نام پیامبر اکرم (ص) را در دنیا رواج دهیم و مقدمه آمدن حضرت مهدی (عج) را بوجود آوریم باید از نظر علمی برتری داشته باشیم.
آیت‌الله طباطبائی نژاد اظهار داشت: ما باید بدانیم به جایی برسیم که نیاز به کفار نداشته باشیم، آن‌ها نیاز ما را برآورده نمی‌کنند، صریح قرآن می‌فرماید اگر کفار کوچکترین خوبی به شما برسد ناراحت می‌شوند و از سختی شما خوشحال می‌شوند.
وی افزود: ان شالله جوانان ما به ویژه فرزندان شهدا و جانبازان اگر می‌خواهند شهادت پدرانشان اثر داشته باشد باید از نظر علمی زحمت بکشند تا از نظر علمی پیشرفت کنیم و دستمان پیش آن‌ها دراز نباشد و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید پیشرفت کنیم.
 عضو مجلس خبرگان در ادامه گفت : استان اصفهان یک استان گسترده‌ای در تعدد شهدا و جانبازان دارد و از همه جهت یک دهم کشور است، از رئیس بنیاد شهید می‌خواهم سفری به استان اصفهان داشته باشند و از نزدیک مطالبات و مشکلات ایثارگران و بخصوص جانبازان را پیگیری نمایند.
آیت‌الله طباطبائی نژاد افزود: یکی از نکاتی مهم رسیدگی به مسئله جانبازان خصوصا جانبازان بالای 70 درصد است که به دلیل جراحت دائما در تخت خود بی حرکت باشند و تهیه مکان مناسب و در شأن آنها یکی از آرزوهای ما است که البته کارهایی انجام شده اما معتقدم همه آن‌ها باید سوییت مخصوص و با بهترین سبک ساختمانی را دارا باشند.
در ادامه این مراسم مسعود احمدی‌نیا سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان اظهار داشت: رسالت و سیانت از جایگاه شهدا و ایثارگران قطعا زمانی تحقق پیدا می‌کند که یادگاران عزیزشان برای اثبات وفاداری به فرهنگ ایثار و شهادت امروز در میدان علم و عمل از برترین های فرهنگ والای مکتب حاج قاسم عزیز که مکتب اهل بیت و حضرت (س) باشند.
وی تصریح کرد: مطالب جنابعالی مطالب فوق العاده مهم و اثرگذاری بود و امیدواریم در مجموعه بنیاد بتوانیم به وظیفه خودمان به درستی عمل کنیم.
 سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان خاطرنشان کرد: از امام جمعه اصفهان قدردانی می‌کنم که همیشه عنایت ویژه‌ای نسبت به خانواده بنیاد شهید داشته‌اند و از توجه شما تشکر می‌کنیم که پدری را بر حق همه ایثارگران داشته‌اید و امیدواریم بتوانیم از لطف همیشگی شما بهره‌مند شویم.
 در این ویدیو کنفرانس وزیر علوم، اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن سخنرانی از رتبه‌های برتر تقدیر و تجلیل کردند.

 

picture name
picture name