آیین افتتاح سالن‌ اجلاس و همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان

ترس همیشگی من توقف ساخت سالن اجلاس سران بخاطر جناح‌بازی‌ بود

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: همیشه می‌ترسیدم تا عملیات احداث سالن اجلاس سران بخاطر جناح بازی‌ها متوقف شود زیرا هزینه‌ بسیاری هم صرف آن شده بود و لازم بود تا به نتیجه برسد.

ترس همیشگی من توقف ساخت سالن اجلاس سران بخاطر جناح‌بازی‌ بود

آیت الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، در آیین افتتاح سالن‌ اجلاس و همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای اصفهان افزود: برغم اینکه برای احداث این مکان در اصفهان بسیاری کارشکنی کردند، عملیات احداث سالن توسط شهرداری آغاز شد و دولت‌ وقت با وجودی که برای ساخت آن ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه برآورد کرده بود ولی در نهایت  ۲۰۰ میلیارد ریال به آن اختصاص داد.
وی تصریح کرد: بالاخره شهردار وقت آقای سقاییان نژاد با مبالغی که در آن زمان وجود داشت و همچنین بودجه شهرداری کار را ادامه دادند و حدود ۴۰ درصد کار انجام شد، خوشبختانه دکتر نوروزی به خوبی این کار را ادامه داد و امیدواریم که دیگران نیز این روند را تکمیل کنند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان افزود: به ذهنم آمده بود نکند خط و خط بازی‌ها باعث شود این کار از شهردار قبلی ادامه نیافته و چنین سرمایه‌ای از مردم از بین رود، زیرا برای احداث چنین جایگاهی در اصفهان بسیاری کارشکنی کرده و قصد داشتند این سالن در شهرهای دیگری که قصد بردن نام آن را ندارم، احداث شود.
وی خاطرنشان کرد: اتمام سالن‌ سران و همایش‌های بین‌المللی و سالن تخت پولاد و گلستان شهدای این شهر جزو دغدغه‌های همیشگی من بود.
آیت الله طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: این طرح در مقیاس ملی است و شهرداران بعدی نیز باید بکوشند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری مُختص اصفهان، فرهنگ و هنر این دیار را در قالب این مجموعه به جهانیان معرفی کنند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: حضورم در این جلسه برای تشکر از زحمات شهرداران قبلی و فعلی اصفهان و کسانی است که در این مجموعه زحمات بسیاری مُتقبل شدند.
وی ادامه داد: شایسته است از تمام کسانی که این مجموعه را به این مرحله رساندند، تقدیر کرد زیرا رساندن کار تا این مرحله، اقدام کمی نیست.
امام جمعه اصفهان با بیان اینکه همه باید در خدمت مردم و جامعه باشیم، تصریح کرد: کسی که برای مردم و مملکت کار کند، فرد ارزشمندی است و باید از او تجلیل کرد.
در مراسم گشایش مرحله نخست و دوم سالن اجلاس و همایش‌های بین‌المللی اصفهان وزیر راه‌ و شهرسازی، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و مسوولان محلی حضور داشتند.
کار ساخت مجموعه سالن‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان بعنوان یک طرح چندمنظوره و با هدف میزبانی اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در ایران از سال ۱۳۸۹ آغاز شد.
این مرکز در زمینی به مساحت ۷۱ هکتار با ۴۲۵ هزار مترمربع زیربنا در شرق کلانشهر اصفهان ایجاد شده است و سالن اصلی آن ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد.
رأی منفی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۱ به تخصیص بودجه برای سالن مزبور، شهرداری این شهر را بر آن داشت تا هزینه آن را از محل بودجه‌های عمرانی خود تأمین کند.
در پی مذاکرات نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با مسوولان سازمان برنامه و بودجه، دولت یازدهم اواخر سال ٩٥ مقرر کرد مبلغ ٨٠٠ میلیارد ریال برای تأمین اعتبار سالن اجلاس سران به شهرداری اصفهان تخصیص یابد.
مرکز همایش‌های بین‌المللی اصفهان بگونه‌ای طراحی شده که گویای عبارت معروف"اصفهان، نصف جهان" است زیرا شکل نیم‌کُره آن نماد 'نصف جهان' است و در ساختمان آن از جمله سقف داخلی‌اش که نماد سقف مسجد شیخ لطف‌الله است، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.

 

picture name
picture name