پیام گرامیداشت

پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به مناسبت سالروز جهانی مسجد

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان با صدور پیامی، 31 مرداد سالروز جهانی مسجد را گرامیداشت.

پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به مناسبت سالروز جهانی مسجد

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا ۚ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ
پدید آوردن هویتی به نام مسجد، نخست در قبا و سپس در مدینه، در شمار زیباترین و پر مغزترین ابتکار های اسلام در اغاز تشکیل جامعه اسلامی است. مسجد خانه خدا و خانه مردم، خلوت انس با خدا جلوت حشر با مردم، کانون ذکر و معراج معنوی و عرصه علم و جهاد و تدبیر دنیوی، جایگاه عبادت و پایگاه سیاست، دوگانه های بهم پیوسته ای است که تصویر مسجد اسلامی و فاصله ی آن با عبادتگاه های رایج ادیان دیگر را نمایان می سازد.
ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام محرم الحرام و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) و یاران باوفایش؛ 31 مرداد ماه یادآور یورش ناجوانمردانه رژیم صهیونستی به قبله اول مسلمین و به آتش کشیدن مسجد الاقصی است که دل های عاشقان به اسلام و قرآن را جریحه دار نمود. حادثه ای که از یک سو بیانگر عمق دشمنی صهیونیسم جهانی نسبت به اسلام عزیز و پیروان این مکتب حیات بخش است و از سوی دیگر فرصتی است برای ارج نهادن به جایگاه و عظمت رفیع مسجد به عنوان کانون وحدت، اقتدار و نماد هویت امت اسلام و ایجاد هماهنگی بین متولیان این مکان های شریف و توجه به آبادانی معنوی و مادی مساجد.
این روز از ان جهت به ابتکار جمهوری اسلامی ایران به روز جهانی مسجد نامگذاری شد تا هم عمق کینه ی دشمن خبیث صهیونیست در خاطره ها ماندگار گردد و هم یاداور شود که این مراکز دینی و اعتقادی، یعنی مساجد، مایه خوف و هراس دشمنان و کانون امید و آرامش امت اسلامی هستند.
ملت عزیز ما هنوز بهره مند از حلالت و برکات این چشمه جوشان در نقش آفرینی بی بدیل در پیروزی انقلاب اسلامی و دفع شر صدامیان است و امروز نیز این سنگر اصیل انقلاب می بایست همچون دوران شکوهمند پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، جایگاه و موقعیت خود را در اداره جامعه و امور باز یابد. با بهره مندی از همین ظرفیت عظیم معنوی و اجتماعی مساجد، انقلاب شکوهمند اسلامی در دهه پنجاه و بیداری اسلامی در سال های اخیر به ثمر رسید و اکنون نیز شاهدیم رزمندگان مسلمان جبهه مقاومت و مدافعین حرم در بستر همین مساجد تربیت و رشد نموده اند.
در این میان متاسفانه پس از گذشت سالیان متمادی، مسجد الحرام و مسجد الاقصی به عنوان دو مسجد محوری و ارزشمند جهان اسلام در چنگال و محاصره ظلم و جهل قرار گرفته و امت اسلامی از پرتو نورانی آن به گونه ای اکمل محروم مانده اند. لذا، بر مومنین و امت اسلامی لازم است تا تحقق تمدن اسلامی و استقرار جامعه مهدوی از هر اقدامی در راستای بازگشت عظمت مسجد الحرام در سرزمین وحی که در اشغال آل سعود منحوس و آزادی قدس شریف و مسجد الاقصی در سرزمین انبیاء که در سیطره صهیونیست خبیث است، فرو گذاری ننمایند.
اینجانب ضمن گرامیداشت 31 مرداد سالروز جهانی مسجد، از همه علما، طلاب و ائمه جمعه و جماعت درخواست می کنم؛ ضمن تبیین و معرفی این روز بزرگ؛ مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی را به مساجد دعوت نموده و این پایگاه عظیم الهی که خانه خدا بر روی زمین است را آباد نمایند. به امید تعجیل در فرج حضرت ولی عصر(ارواحنا فداء)
                                                                      و السلام و علیکم و رحمه اله برکاته

 

 

picture name
picture name