خطبه‌های نماز عید فطر

اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند شرایط بدتر می‌شود

امام جمعه اصفهان گفت: اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند شرایط بدتر می‌شود. نظر همه علما بر این است که مردم در پای صندوق‌های رأی حاضر شوند چراکه شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی است.

اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند شرایط بدتر می‌شود

آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد روز پنجشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در میدان امام اصفهان افزود: دموکراسی که در کشور ایران هست در هیچ‌ جای جهان نیست. البته ممکن است گاهی تخلفاتی هم باشد ولی تقلبی که موجب تغییر نتیجه رای مردم شود وجود ندارد.
وی با اشاره به تلاش رسانه‌ای دشمن برای کاهش حضور مردم در انتخابات اضافه کرد: به کوری دشمن می‌ایستیم و ثابت می‌کنیم اگر دعوای داخلی به واسطه گرانی‌ها هست ولی پای انقلاب ایسناده‌ایم و از ارزشها کوتاه نمی‌آیند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان یادآور شد: باعث تاسف است که برخی به واسطه برخی مشکلات و گرانی‌ها می‌گویند در انتخابات شرکت نمی‌کنم و حال اینکه شرکت در انتخابات از اوجب واجبات است، مگر ما شیعه و مسلمان نیستیم مگر ادعای ولایت نمی‌کنیم؟
وی اضافه کرد: کسانی که این سخنان را می‌گویند بدانند اگر رای ندهند افرادی روی کار می آیند که اصلا مورد نظرشان نیستند و به طور قطع مشکلات بیشتر می‌شود.
آیت الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه نظر تمامی علما حضور در پای صندوقهای رای است، ادامه داد: باید بدانیم در این شرایط که دشمن از جمیع جهات از جمله حمله نظامی و تحریم‌ها مایوس شده است، شرکت در انتخابات یک وظیفه دینی و ملی است.
وی خاطر نشان کرد: البته به واسطه تحریم‌ها مردم ما سختی‌های بسیاری کشیدند زیرا در داخل وابستگی به نفت وجود دارد و باید قطع شود ولی این مساله با یکی دو سال امکان پذیر نیست.
امام جمعه اصفهان گفت: مردم سختی‌ها را تحمل کردند ولی برغم وجود گرانی در داخل کمبود نیست و بدانیم در جنگ هستیم و در شرایط جنگی ارزش پول کاسته می شود.
وی اظهار کرد: البته برخی بی‌تدبیریها هم هست و لذا در برابر گرانی‌ها و بی‌تدبیری‌ها باید کمکهای مومنانه ادامه داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان تاکید کرد: امید که با حضور مردم دولت مورد نظر امام زمان (عج) و مردم روی کار آید و بر این اساس باید هم پای صندوق رای حاضر و هم فرد خوب را انتخاب کرد.
امام جمعه اصفهان تصریح کرد: باید از مردم اصفهان که در کرونا کمک کردند تشکر کرد چون روح هماهنگی و انفاق و ایثار را در جامعه رشد داد و همچنان باید به دنبال رفع مشکلات جامعه بود.
وی ضمن قدردانی از کادر پزشکی و پیراپزشکی در دوران کرونا برای شهدای کادر پزشکی علو درجات را خواستار شد.
آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به شهادت و مجروح شدن جمعی از دختران دانش‌آموز در افغانستان، این حادثه را تسلیت گفت و افزود: باید دشمن را شناخت ولی متاسفانه برخی هنوز ناآگاه هستند.
وی با تسلیت حمله ددمنشانه صهیونیست‌ها به مردم غزه اظهار کرد: البته باید به مردم غزه  دستمریزاد گفت زیرا به کسانی که ادعا گنبد آهنین را داشتند نشان دادند استوار ایستاده‌اند و دهها موشک به نقاط مختلف رژیم صهیونیستی اصابت کرد و امیدواریم همانطور که رهبر انقلاب پیشی بینی کردند و زودتر این رژیم جعلی برچیده شود.
امام جمعه اصفهان همچنین در خطبه اول نماز با بیان اینکه براساس آیات قرآن جلب ‌رضای خدا یکی از ویژگی‌های حزب الله است، ادامه داد: ماه رمضان میدان مسابقه‌ای برای کسب خوبی‌ها و دوری از بدی‌ها و جلب رضایت الهی است.

 

 

picture name
picture name